autox - Subaru WRX Forum
Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
post #1 of 24 Old 06-06-2008, 03:22 PM Thread Starter
WRXtuners Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Illinois
Posts: 109
AWD_JOE is an unknown
autox

i want to get into autox....i was driving to a buddys house and there was an event goin on not to far from his house and it looked really fun....i think scca was running it. i think that stands for "sports car club of america"........where do i start?
AWD_JOE is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
post #2 of 24 Old 06-06-2008, 05:49 PM
WRXtuners Member
 
zmanoside's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: North Carolina
Posts: 430
zmanoside is a helpful contributing member
You just named it! Search SCCA and your city and I'm sure a local chapter will have a link. Get info from them about fees and clubs in your area and do it! Shit i wish I had the money I would have allready raced a few myself! Off and on road

12.7 @ 109
zmanoside is offline  
post #3 of 24 Old 06-06-2008, 05:56 PM Thread Starter
WRXtuners Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Illinois
Posts: 109
AWD_JOE is an unknown
lol your kinda right...ill let ya know how expensive it is....
AWD_JOE is offline  
post #4 of 24 Old 06-06-2008, 06:10 PM Thread Starter
WRXtuners Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Illinois
Posts: 109
AWD_JOE is an unknown
Typical Race Schedule

Registration 8:30 - 9:30
Course Open for Walking 8:45 - 9:45
Tech Inspection 8:45 - 9:45
Mandatory Driver's Meeting 9:45
First Car on Course 10:00
Trophy Presentations approx. 4:00
Typical Entry Fees
SCSCC Members $25.00
Non-Members $30.00
Crew and Guests Free!


**Special requirements for these participants include the following.
1.) Must be a current SCSCC club member.
2.) Must have parent present at time of registration and at the start of each run (In Grid or at Start) .
3.) Must be accompanied by an instructor until skill levels are approved and signed off.
4.) Car/Driver must be clearly identified as novice ("X" or other identifier provided by SCSCC).

well it looks like i might have to take a cheap driving school......hmm wonder how much that is going to cost? the club member ship is not that expensive.....i just need to find out about the driving school......any one have any tips
AWD_JOE is offline  
post #5 of 24 Old 06-06-2008, 08:15 PM
WRXtuners Member
 
Nose Nuggets's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Location: California
Posts: 2,157
Nose Nuggets is known to be trustworthy and helpful Nose Nuggets is known to be trustworthy and helpful
http://www.skipbarber.com/driving_sc...ng_school.aspx

if your going to go take a class, dont go take a shitty one. do a one day or a two day driving school here and you will be on your way.
Nose Nuggets is offline  
post #6 of 24 Old 06-06-2008, 08:40 PM Thread Starter
WRXtuners Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Illinois
Posts: 109
AWD_JOE is an unknown
HOLY BALLS!! that is really expensive...haha i dont think i would be able to afford that.. remember im only 18.....hmmm i guess i wont be doing this any time soon...haha.....this club has a couple of events by my house.....and i guess they use the scca rules...or somthing like that....i really wanna do this tho.....
AWD_JOE is offline  
post #7 of 24 Old 06-06-2008, 08:43 PM
WRXtuners Member
 
Nose Nuggets's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Location: California
Posts: 2,157
Nose Nuggets is known to be trustworthy and helpful Nose Nuggets is known to be trustworthy and helpful
if i was in your shoes, i would save up and spend the first grand you would have spent on mods, on a class. far more bang for the buck.
Nose Nuggets is offline  
post #8 of 24 Old 06-06-2008, 09:13 PM Thread Starter
WRXtuners Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Illinois
Posts: 109
AWD_JOE is an unknown
well right now i dont have a plan to mod anything else......i just recently put in a td05 16g.......my next mod was going to be 6 speed or ppg......but thats not going to be for a while but mybe i should just save for a good class..im young and i have alot of time to mod my car.....but i was thinking that if i did this autox i would up grade my susp. some more...hmmm not sure yet trying to find more info about this..........
AWD_JOE is offline  
post #9 of 24 Old 06-06-2008, 10:07 PM
WRXtuners Member
 
Nose Nuggets's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Location: California
Posts: 2,157
Nose Nuggets is known to be trustworthy and helpful Nose Nuggets is known to be trustworthy and helpful
i would disregard the suspension to begin with. chances are you cant drive the stock suspension anywhere near the limit.
Nose Nuggets is offline  
post #10 of 24 Old 06-06-2008, 10:22 PM Thread Starter
WRXtuners Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Illinois
Posts: 109
AWD_JOE is an unknown
mmmk....well i already have tein springs and agx adj struts...lol
AWD_JOE is offline  
post #11 of 24 Old 06-06-2008, 10:52 PM
WRXtuners Member
 
Nose Nuggets's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Location: California
Posts: 2,157
Nose Nuggets is known to be trustworthy and helpful Nose Nuggets is known to be trustworthy and helpful
you have all this shit done to your car and you cant afford a driving school?
Nose Nuggets is offline  
post #12 of 24 Old 06-07-2008, 01:41 AM
WRXtuners Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: Nevada
Posts: 2,245
WRXKidid775 is more helpful than not
You don't need driving school for SCCA events...
From what the rules you are stating it doesn't sound like it is an SCCA event.

Event schedual looks pretty typical. Usually we bump everything back by about an hour and have first car out around 9 ish.

Honestly I would drop the coin for the membership, then go and have fun. Yes a drivng school will make you more competitive but honestly I had the time of my life and I was running decent close to the cars in higher classes than I was in.

I always like to have someone in the car with me critiquing my run and showing me where to go slower, faster stuff like that except on my last 2 runs. Hell one run we had 4 guys in my friends STi. That was fun.

You don't have to do everything to win. I had tons a fun, came in First in class a couple times but for the most part was mid pack overall which I was happy with.

You are 18 so you wont need a parent with you, the membership thing kinda sucks but if it isnt too expensive I would just go ahead and buy it and go out and have some fun. if they are designating you as a novice driver they probably have a novice class. If not you are kinda screwed on winning cause of your turbo upgrade. If they use SCCA classes that puts you in Street Modified (SM) which most well prepped cars are usually runnning decent HP numbers and a boatload of suspension, R-compound tires and so forth.


To make my long post short, drop the coin for the membership, go out and have fun. You don't need a full fledged driving school to have fun at Auto X. If you are skeptical go out one day and just hang out. talk to some people, most of the AutoXers are nice guys and if you ask them in their early runs they will let you ride along and then you can see if it is really something you will enjoy.

Typing this makes me miss my WRX and reallllly miss my evo. That thing shredded out at AutoX. I need to buy a shifter cart so I can go out again.

Robby
02 rex is gone.
I defected to an evo :)
Evo is gone :(
Now I got nothing.
WRXKidid775 is offline  
post #13 of 24 Old 06-07-2008, 08:21 PM Thread Starter
WRXtuners Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Illinois
Posts: 109
AWD_JOE is an unknown
Quote:
Originally Posted by Nose Nuggets View Post
you have all this shit done to your car and you cant afford a driving school?
dont get me wrong i know what your saying...........i get alot of my parts used and for cheap because i know some people......the only thing that i had to buy brand new for my car was....turbo, inject, fuel pump,and my struts, honestly every thing else was used like my exhaust,,,i have a costom $1000 exhaust from topspeed in florda.....i paid $100 and swaped my stock with the person.....i paid 150 for a brand new aem wide band.........got my autometer boost guage free.....i look for the deals......my parents dont pay for shit! i bought my own car....they might help me with insurance every now and then..thats it........ohh yea when i say deals i paid $9000 for my car stock with 50k miles.....im not rich....lol..i grew up in a trailer park hahha....i got that money by working with my uncle and saving........ohhh and not to mention...i get my opensource tune for free! it cost me lunch thats about it lol.......does that anser your question? lol

anyways, i think the next event is in july so i cant wait till that day comes im going to go and check it out......
AWD_JOE is offline  
post #14 of 24 Old 06-07-2008, 08:24 PM Thread Starter
WRXtuners Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Illinois
Posts: 109
AWD_JOE is an unknown
i drove a shifter kart befor with a yz125 motor....crazy!!!!
AWD_JOE is offline  
post #15 of 24 Old 06-16-2008, 02:27 AM
WRXtuners Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: Nevada
Posts: 2,245
WRXKidid775 is more helpful than not
shifter karts are way fun. good luck man keep us posted on how it goes.

Robby
02 rex is gone.
I defected to an evo :)
Evo is gone :(
Now I got nothing.
WRXKidid775 is offline  
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Display Modes
Linear Mode Linear Mode



Posting Rules  
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On