Noob - Subaru WRX Forum
Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
#1 Old 01-26-2013, 09:50 AM
WRXtuners Member
 
Join Date: Jan 2013
Location: Pennsylvania
Posts: 8
Cruiserguy76 is an unknown
Noob

Hey all, I'm new to the forum.
I'm in the market for a newer WRX, & before I bought one, I wanted to check your classifieds.
I have a well used and abused Impreza Brighton work slider that absolutely amazed me.
I saved it from the salvage yard (in laws were gonna junk it), put $500 into it & drove it for several years. Well it finally needs some body work for the usual rusty spots & a motor. It has 275k miles and never let me down. It was such a great car & winter driver that I want to replace it with another! I have my eye on an 06 wrx with Cobb stage 2 tune & some other goodies.
Point me in the right direction!!

Cheers! Jim




Sent from AutoGuide.com Free App
Cruiserguy76 is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
#2 Old 01-26-2013, 11:30 PM
WRXtuners Member
 
sleepr's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Location: Asia
Posts: 839
Images: 13
sleepr is known to be trustworthy and helpful sleepr is known to be trustworthy and helpful
Garage
Welcome Jim! Looks like you're already on the right track. Just remember that patience is the key to getting the WRX that you want. Don't hesitate to ask us any questions you may have!

Matt
70 to 100 faster than you can say "whoooossshh!"
sleepr is offline  
#3 Old 01-27-2013, 01:05 PM
WRXtuners Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Texas
Posts: 4,970
pzr2874 is known to be trustworthy and helpful pzr2874 is known to be trustworthy and helpful
Read here too:

Buying a used WRX/STi ?

Paul
2007 XT
2007 MS3
pzr2874 is offline  
#4 Old 01-29-2013, 04:05 PM
WRXtuners Member
 
AllExtinct's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Location: Pennsylvania
Posts: 435
AllExtinct is a helpful contributing member
I had a Gun Metal Gray 06 and man I miss it.
I'm sure you wont be disappointed with it as long as you do your homework.

Good luck man.

Cobb Accessport Stage 2.
Rebuild in progress....

Chuck.
AllExtinct is offline  
#5 Old 02-11-2013, 08:57 PM
WRXtuners Member
 
Join Date: Jan 2013
Location: Pennsylvania
Posts: 8
Cruiserguy76 is an unknown
Noob

I got her! 2006 Cobb stage 2 base map.
Car is in excellent shape & I'm the second owner.

Way too may goodies to list, but boy is it a great car! I've never driven a 4 cylinder that works this well. I've always had v8 muscle cars. I'm really impressed with its setup. Name:  ImageUploadedByAG Free1360637857.780473.jpg
Views: 117
Size:  83.1 KB


Sent from AutoGuide.com Free App
Cruiserguy76 is offline  
#6 Old 02-11-2013, 09:07 PM
WRXtuners Member
 
06_hawk_eye's Avatar
 
Join Date: Nov 2012
Location: Pennsylvania
Posts: 699
06_hawk_eye is an unknown
Noob

I just bought my 06 Wrx
Completely stock a couple months ago and couldn't be happier with the choice it's now stage 2 Cobb with w future turbo upgrade in a couple months. Congrats and welcome.


Sent from AutoGuide.com App
06_hawk_eye is offline  
#7 Old 02-11-2013, 10:18 PM
WRXtuners Member
 
09bluewrx's Avatar
 
Join Date: May 2012
Location: Pennsylvania
Posts: 100
09bluewrx is an unknown
Re: Noob

Nice! Looks good man. Great find :thumbup:

Sent from my DROID X2 using AutoGuide.Com Free App
09bluewrx is offline  
#8 Old 02-11-2013, 11:00 PM
Premium Member
 
the RIOT act's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Massachusetts
Posts: 1,136
the RIOT act is more helpful than not
Garage
Noob

Looks good! Post some more pics when you can. Wanna see the engine bay


Sent from AutoGuide.com Free App

Brandon - 13' SWP WRX Sedan
the RIOT act is offline  
#9 Old 02-12-2013, 12:25 PM
WRXtuners Member
 
Join Date: Jan 2013
Location: Pennsylvania
Posts: 8
Cruiserguy76 is an unknown
Quote:
Originally Posted by the RIOT act View Post
Looks good! Post some more pics when you can. Wanna see the engine bay


Sent from AutoGuide.com Free App
Will do! I gotta wait until the weather gets better! I'm half ashamed of the pic I posted above. It was filthy after the trailer ride home from Connecticut! I was so anxious to pick it up, I drove to CT during the massive storm last week lol!
Cruiserguy76 is offline  
#10 Old 02-12-2013, 12:30 PM
WRXtuners Member
 
Join Date: Jan 2013
Location: Pennsylvania
Posts: 8
Cruiserguy76 is an unknown
Here are the details the owner gave me:

Music
alpine kca 420 deck with ipod integration

Mods:
Sparco Prodrive edition drivers side fixed bucket seat
Momo Jet 350 MM Steering Wheel
Bosh Splash steering hub
Kartboy Short Throw Shift Lever
Kartboy Round Shift Bushings
Legacy GT shift Knob
Prodrive floor matts
bayson r v limmited replica lip


Go Fast:
Cobb Stage 2 Accessport (v1)
Helix Catted Downpipe
Custom Midpipe
Turbo XS muffler

Suspension
Cobb Front Sway bar
Cobb Rear Sway bar
Cusco Front Strut Bar
Cusco Rear Strut Bar
Whiteline Com C strut top mounts - extra caster
Whiteline ALK Sport
SuperPro Steering Rack bushings
Race Comp Engineering Yellow Springs
Tokiko Adjustable Struts

Wheels 17 x 8
Rota Torque White + full sized spare

$8450
Cruiserguy76 is offline  
#11 Old 02-12-2013, 02:17 PM
WRXtuners Member
 
Join Date: May 2006
Location: Virginia
Posts: 2,328
Images: 9
brfatal is a WRX expert worth listening to brfatal is a WRX expert worth listening to brfatal is a WRX expert worth listening to
Garage
Damn, that's a low price. How many miles?
brfatal is offline  
#12 Old 02-12-2013, 04:19 PM
WRXtuners Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Texas
Posts: 4,970
pzr2874 is known to be trustworthy and helpful pzr2874 is known to be trustworthy and helpful
Also, you sure about it being a V1 AP?

Is it a salvaged title? Nice car BTW

Paul
2007 XT
2007 MS3
pzr2874 is offline  
#13 Old 02-13-2013, 09:12 AM
WRXtuners Member
 
Join Date: Jan 2013
Location: Pennsylvania
Posts: 8
Cruiserguy76 is an unknown
Quote:
Originally Posted by pzr2874 View Post
Also, you sure about it being a V1 AP?

Is it a salvaged title? Nice car BTW
I have no idea about the V1 AP - How can I tell? I have the AP in a box, and links to the COBB site for the base maps. I know absolutely nothing about tuning Subarus - that why I joined the forum

It has a clear title and scored a 91% on carfax.

Here is a link to the eBay listing - Subaru : Impreza WRX TR in Subaru | eBay Motors


Quote:
Originally Posted by brfatal View Post
Damn, that's a low price. How many miles?
134,xxx
Cruiserguy76 is offline  
#14 Old 02-13-2013, 09:17 AM
WRXtuners Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Texas
Posts: 4,970
pzr2874 is known to be trustworthy and helpful pzr2874 is known to be trustworthy and helpful
Does it look like this?

COBB Tuning - Subaru AccessPORT

That's quite possibly the highest mileage STi I've ever seen.

Paul
2007 XT
2007 MS3
pzr2874 is offline  
#15 Old 02-13-2013, 11:11 AM
WRXtuners Member
 
Join Date: Jan 2013
Location: Pennsylvania
Posts: 8
Cruiserguy76 is an unknown
Quote:
Originally Posted by pzr2874 View Post
Does it look like this?

COBB Tuning - Subaru AccessPORT

That's quite possibly the highest mileage STi I've ever seen.
Nope that's not it...Pic attached.

you thing 134k mile is a lot for a WRX?
Attached Images
 
Cruiserguy76 is offline  
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Display Modes
Linear Mode Linear Mode



Posting Rules  
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On